مدیرکل دفتر توسعه خانه‌های هلال جمعیت هلال‌احمر؛

خانه های هلال یک مرکزی همگانی برای آموزش  تلقی می شود

احدپور گفت: خانه های هلال به عنوان دیده بان اصلی در کنار مردم هستند تا بتوانند گروه های امداد و نجات را از گستردگی میزان حادثه به موقع مطلع کنند.

 

عباس احدپور، مدیرکل دفتر توسعه خانه‌های هلال جمعیت هلال‌احمر کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد:خانه هلال یک مرکزی همگانی  برای آموزش  تلقی می شود که بیشتر در مناطق روستایی در حال شکل گیری است.

او ادامه داد:این مراکز در مناطق حادثه خیز شکل می گیرد تا افراد بتوانند هنگام وقوع حوادث به کمک ساده ترین ابزار  از خود مراقب کنند. 

مدیر کل دفتر توسعه خانه های هلال جمعیت هلال احمر گفت: در سراسر کشور۷ هزار و ۷۵۰ خانه هلال تاسیس شده است و در ایام عید در کنار سازمان جوانان و امداد بحث اطلاعات به گردشگران را به عهده گرفته اند تا عموم شهروندانی که سفر می کنند بتوانند مناطق بهتری را راهنمایی کنند.

او تصریح کرد:در مواقع حادثه خودشان به عنوان گروه ضربت اولی تلقی می شوند٬ امدادرسانی می کنند تا تیم اصلی امداد و نجات حضور پیدا کنند. در این بین  تیم های  خانه هلال پشتیبان تیم های اصلی و عملیاتی امداد و نجات  هستند.

خانه های هلال چه میزان کمک کننده هستند؟

احدپور گفت:به طور مثال همین سیل سیستان بلوچستان نمایانگر نوع عملکرد این گونه تیم ها تا به الان بوده اند. مسئولان خانه های هلال به عنوان دیده بان اصلی در کنار مردم بودند تا بتوانند گستردگی و میزان حادثه و اطلاع رسانی سریع و به موقع را  به دوستان امداد استان برسانند که ما شاهد  تاثیر گذار بودن آن ها بودیم. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار